הפרעת קשב בעסק(ובבית) – תובנות ותקציר הפרק עם רעותה

 

את רעותה המהממת הכרתי בשנה הראשונה שלי בעסק.
מלאה רעיונות, משימות ועם חזון ענק לדבר הזה שאני בונה.
בתהליך איתה למדתי איך לפרק את כל ה״רעש״ הזה לכדי מטרות, מיקוד ועשייה.
ברוגע והשלווה שתמיד מלווה אותה.

את הפרק הזה הקלטנו אחרי תהליך שעשיתי עם עצמי בשנה האחרונה בו הבנתי באיזה מקומות בחיים הפרעת הקשב שלי פוגשת אותי ואיך היא משפיעה על ההתנהלות שלי.
כל זה קרה בזמן שבניתי את ההרצאה ״בלאגן, סדר והפרעת קשב״.

כשחשבנו על נושא הפרק ישר רציתי שנתייחס להפרעת קשב בעסק- כי זה אחד המקומות בהם למדתי הכי הרבה על עצמי. על רגישות הקשב והיכולות שלי.
איך לסגל הרגלים חדשים להתנהלות מבחינת זמן ושל הרעיונות שצצים אצלי.

הקישור לפרק בפודקסט המדהים של רעותה לבעלות עסקים שנקרא ״מהכי עמוק להכי רחוק״ נמצא כאן ואני ממליצה לכל בעלות העסקים שכאן להאזין לפרקים הנוספים והמצויינים שלה.

 

 

לכל מי שמעדיפה את זה כתוב שחור על גבי אתר, הגשתי על מגש הכסף את הנקודות המשמעותיות מהפרק (כן, יש הרבה):

יצירת סדר פיזי במרחב זה עושה סדר בפנים
המשפט הזה נכון לגבי כולם ובמיוחד לאנשים עם הפרעת קשב, שהסחות דעת ויזואליות כמו בלאגן יכולות להשפיע עמוקות על היום שלהם. מהחוויה שלי עוד לפני שנכנסתי לתחום הסידור, התוצאה של מרחב מסודר כל כך פותחת ויוצרת מרווח- מכניסה אוויר, אנרגיה טובה וודאות לחיי.

אנחנו מדברות הרבה על ה״צריך״
חייבת לסיים לסדר את ה… משחקים/קניות מהסופר/ערימת כביסה. כמו גם בעסק את ה…פוסט הנוסף/האתר/החשבונית ללקוחה. כשמדובר בעשייה יום יומית אנחנו יכולים להגיע למצב תמידי של כיבוי שריפות. ואז ממש אין חשק לסדר את הבית. החלק הזה הוא הזדמנות טובה להיכרות עם עצמך: האם את מסדרת כי את חייבת או כי את רוצה וזה עושה לך טוב?

סדר מבפנים ומבחוץ לעולם אינו נגמר
תמיד באיזה שהוא מקום בחיים שלנו יהיה בלאגן, בין אם זה בעבודה או בבית או בנפש שלנו. לא תמיד נגיע לסדר הכל.  זה בסדר שמבולגן! אנחנו בסדר כמו שאנחנו. חשוב להבין מה עושה לנו בסידור טוב, איפה זה תורם לנו ולהתמקד בזה.

המיקוד בקבלת ההחלטות עוזרת לשחרר את הפחד מלהתמודד עם הדבר
המיוחד כשמדובר בפחד מלהתחיל. שלב המיון והבחירה בו עוברים על החפצים ומחליטים מה לשמור ומה למסור, הוא שלב שדורש הרבה אנרגיה. במיוחד אצל אנשים שקשה להם לקבל החלטות. כשנכנסים לפלואו בסידור, דברים שחששנו מהם טרם התחלנו הופכים לפשוטים יותר עם כוחה של העשייה.

הסדר יכול להיות כלי כדי להרגיע את רכבת המחשבות
וואו, כמה הכלי הזה חזק אצלי בחיים! ממש כמו אימון כושר שמפקס. זה סוג של מדיטציה שמאפשר להיות בנוכחות.

סדר במרחב העבודה משפיע על הפרודקטיביות
חדר עבודה שמלא בחפצים(הפך בלי כוונה למחסן של הבית) או אם תמיד מפריעים כשאת עובדת בו, יש לכך השפעה על העסק או העבודה שלך. שאלה שעוזרת להיכרות עם עצמך- האם אני יכולה להתעלם מהבלאגן ולהיות מפוקסת בעבודה? או שאני חייבת מרחב נטרלי?. אני אחת שהסחות דעת מפריעות לה, אבל יש אחרות (כמו רעותה) שלהן אין בעיה עם זה.

מומלץ להימנע מלהשאיר ערימה של ניירת על השולחן בזמן העבודה
הערימה הזו היא מעין תזכורת תמידית למה שלא עשיתי. דוח שלא ישלמתי, הפרוייקט שלא סיימתי. זה משפיעה על תחושת ההצלחה והמיקוד.

מיקוד בכל פעם במשהו אחד
אנחנו חיים בעולם של הסחות דעת שבו חשוב שנשלב- סדר עדיפויות וסדר במשימות. בסוף אנחנו יכולות לעשות הרבה משימות במקביל בעסק (שיווק מספר מוצרים למשל) כמו שאנחנו יכולות לדחוס אינסוף משימות לארגון הבית ביום. הבחירה במיקוד היא חשובה כי נגיע למצב של תפסת מרובה לא תפסת. למי שיש נטיה טבעית להתפזר חייב להזכיר לעצמו לאורך היום מה המטרה ובמה מתמקדים. אצלי, במקביל להפרעת הקשב, הצורך ליצור את הסדר בתיעדוף קורה ברמה יום יומית ובין שעה לשעה. כי בסוף לאורך היום צצים עוד רעיונות, משימות וחשקים.

אנחנו חיים בעולם של צרכנות יתר ושפע
יש לנו הסחות דעת בלתי פוסקות. בין אם בשיווק של העסק, החפצים בבית, המשימות שאפשר לעשות- הכל בלתי נגמר. השפע הזה עושה לנו המון בלאגן. החשיפה שלנו לשפע ברשתות החברתיות מאוד משפיעה.

ההבנה והיכרות עם עצמי מתוך המודעות לחוויה הפנימית מאוד עוזרת לחיות טוב יותר
אצלי זה בא לידי ביטוי במיוחד עם ההכרה בהפרעת הקשב. באיזה מקומות אני מתפזרת וקשה לי לבחור, באיזה סיטואציות יהיה לי יותר קל להתרכז. זה עוזר ליצור סביבה וארגון שתומכים שמי שאני ובמי שגר איתי.
למשל הדוגמה הקלאסית: אני מהאנשים שזורקים את הנעליים והתיק בכניסה לבית. אפילו שיש לי מקום לכל דבר זה קורה! כי אני נכנסת לבית ואיתן מחשבות ומשימות שאני ישר רוצה לעשות. לפעמים לא אכפת לי ואני זורמת עם זה. אבל ברגע שאני רוצה לארגן את המרחב זה פשוט וקל כי יש מקום לנעליים היומיומיות ויש מקום לתיק של העבודה.
אז מה כדאי לעשות במצב כזה שאין את המקום הזה? קודם כל, אם כבר קיים פתרון שלא משתלב עם החיים שלכם בפועל- תשחררו אותו וצרו ארגון מחדש. פתרון לא יאלץ אתכם להתאים אליו וסתם יצור ריבים בבית. אפשר לדבר על זה בבית ולחשוב על דרך לשינוי.

תבניות סדר שחשבנו שמתאימות לנו ועם שינוי החיים כבר לא מוכיחות את עצמן קיימות גם בעסק
במיוחד במעבר מעוסק פטור למורשה- שמביא איתו שינויים מהותיים בכל הארגון והפעילות העסקית.

כדאי לעורר חמלה, סקרנות ופתיחות כלפי מקומות שמרגישים חוסר גמישות בחיים
תוכניות, דברים שרצינו לעשות ולא יצאו פעול יכולים לעורר אשמה.
יש מצבים שבהם נכנסים לתקיעות וקיבעון בנושא הסדר והארגון, הרגלים שקיימים שנים וכך נשארים. כשאני מגיעה לבתים ופוגשת את הלקוחות אני אוהבת בעזרת שאלות להגמיש את הפתיחות והסקרנות שלהם לסדר בבית.
למשל היו לי לקוחות שגרו בבית קטן והיו להם 5 סטים של צלחות. שאלתי אותם בכנות,האם אם צריכים את כל הסטים האלה? האם יש מצב שבו משתמשים בכולם? האם יש אחד או שניים שמרגיש להם נכון להיפרד מהם כדי לפנות מקום במטבח?

אם הסידור מעורר רגשות לא נעימים- עדיף לא להכנס לזה
לא לפתוח קופסת נוסטלגיה בזמן של משבר משפחתי או כשיש ממש מעט זמן.  הלחץ, החרדה והכעס על הבלאגן נובעים מכך לא מקבלים את המצב כמו שהוא. זהו רעש פנימי נוראי שבסוף יוצר קונוטציה שלילית לביצוע הסדר בבית. ואם בהדרגה מכניסים הבנה, חמלה, היכרות עם עצמי, יכול להכנס גם חשק לסדר. חשובה הבחירה לפעול עם מה שאני יכולה.

אני יודעת שאני הולכת להאזין לפרק הזה עוד מספר פעמים כדי להכניס לתודעה שלי שוב ושוב את כל התובנות המדהימות שכתובות כאן מעלה, ממליצה לכן לעשות את זה גם- הפרעת קשב בעסק- הפרק בפודקסט של רעותה

שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

אל תעצרו, המשיכו לקרוא

דילוג לתוכן